Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.09.2019 15:00 - Достатъчно ?
Автор: anita22 Категория: Тя и той   
Прочетен: 1721 Коментари: 1 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

Достатъчно?

Толкова често съм чувала израза: „Той не се старае достатъчно“, че не мога да не се запитам…колко всъщност е достатъчно? И след като ние, жените, имаме някаква представа за това какво е да „се стараеш, както трябва“, изпълняваме ли собствената си норма?

Естествено всеки един от нас смята, че заслужава най-доброто. И това в действителност е така. Не бива да се примиряваме с „поредния срещнат“, не бива да влизаме във връзка просто защото ‚‘‘всички останали са‘‘... Нуждаем се от човек, който да ни разбира, подкрепя, обича, такива каквито сме. Отговоря ли обаче това на “най-доброто?‘‘

В ежедневието често срещам изказвания като “той не знае какъв късметлия е, че ме има; трябва да полага усилия за мен, трябва да се бори всеки ден“ Разбира се, че мъжът не е прав, ако приема жената до себе си за даденост и разбира се, трябва да й показва любовта си. Но оставам с впечатлението, че каквото и да прави, то никога не стига. Винаги има още изисквания, претенции и желания от страна на женския пол, които партньорът някак си не успява да покрие. Дали това е следствие на множеството филми и книги, които са изградили идеалът ни за мъж и за начин на поведение въобще? И когато този идеал не се препокрива (защото едва ли е възможно да препокриеш филмов герой), присъдата мигновено е „той не се старае достатъчно“?

Тези думи не ме карат да се замисля „а моят човек старае ли се за мен?‘, а по-скоро ме насочват към въпроса: „Какво всъщност е достатъчно и Аз отговарям ли на изискванията за „необходимо старание“? Понякога имам чувството, че очаквам от него, без аз реално да давам каквото и да било. Понякога забелязвам, че той прави повече за мен, от колкото аз за него. В други ситуации обаче ясно виждам “баланса на силите“. Водена от тези размишления попитах едно момиче дали тя дава това, което очаква да получи. Отговорът беше: „Той е момчето във връзката, той трябва да води нещата“. Друг подобен отговор е: „Искам да видя, че ме цени, като се грижи за мен, той е мъж, няма нужда аз да се грижа за него.“ Не съдя никого, всеки има своите разбирания и свой начин да „пребивава във връзка“. Но все пак не мога да не се запитам как тези момичета знаят, че полагат необходимите усилия (според техните възгледи) и просто чакат Той да достигне до това, което наричат „достатъчно“. Те чувстват ли, че може би той също има своите претенции, че това, което дават, не е достатъчно за него. Отново би последвал отговорът „той трябва да се чувства късметлия, че ме има“. Сякаш това, че сме казали „да, ще бъда твоя“ е достатъчно за него, но всички усилия, които той полага не стигат, за да са сигурни те, че той държи на тях.

Отново стигам до изводи, описани и в други теми. Откъде всъщност тръгва изразът „Той не се старае достатъчно“. Защо го казваме? Имаме предвид, че той не ни обича достатъчно? Че не ни цени достатъчно? Или че не се старае колкото нас? Или просто…просто действа не според нашите очаквания, не според сценария, който сме си изградили в главата…

Едно е сигурно…усилия трябва да се полагат и от двете страни. Инициатива трябва да има и от двете страни. Едва ли някога че се достигне ниво на „абсолютно достатъчно е“. Защото винаги може още. И това, че „той не се старае достатъчно“ не означава, че Той не е на-доброто. Способни ли сме да виждаме тези думи като огледало? Вместо да упрекваме него, всички забележки да се насочат в наша посока и да работим върху себе си, върху това ние да даваме според очакваното… Или ще си останем с чакането на онзи, който знае колко е „достатъчно“.


 

Забележка: Статията е провокирана от реплика на познато момиче спрямо това какво е за нея старанието от страна на половинката. Говорейки, тя беше готова всеки момент да му звънне и да го зареже, заради това, че той не се грижи достатъчно за нея. Отговорът на въпроса „А ти какви усилия полагаш“ беше просто вдигане на рамене.

 



Тагове:   връзка,   той,   любов,   тя,


Гласувай:
2



Предишен постинг

1. morskipesni - ДОСТАТЪЧНО означава, че е направено ВСИЧКО, ПО НАЙ–ДОБРИЯ НАЧИН.
23.09.2019 15:20
Важи за любовта, науката, спорта, изкуството, отношенията.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anita22
Категория: Тя и той
Прочетен: 10099
Постинги: 4
Коментари: 1
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031